niedziela, 27 kwietnia 2014

Recenzja książki Lekcje Madame Chic - Jennifer L. Scott

Dorwałam się ostatnio do książki “Lekcje Madame Chic” autorstwa blogerki Jennifer L. Scott (dailyconnoisseur.blogspot.com) i tak mnie wciągnęła że wchłonęłam ją w dwa dni. Książka została napisana w formie listy - dwudziestu rozdziałów poruszających różne aspekty spełnionego i inspirującego życia. Autorka opisuje jak wygląda codzienne życie we francuskim domostwie i sugeruje jak taki styl możemy zaadoptować do swojego życia.
Bardzo podobało mi się że książka jest pisana w przyjemnej “lekkiej” i pozytywnej formie, łatwo się ją czytało. Przyznaję że były momenty kiedy autorka była nazbyt egzaltowana, jednak lektura tak czy siak była inspirująca. Najciekawszym moim zdaniem fragmentem był opis kapsułkowej szafy - nie wiem czy sama byłabym w stanie opierać się tylko na góra 10 elementach garderoby (poza basic’ami, płaszczami, butami i dodatkami etc.). Wyzwanie trzeba przyznać jest bardzo ciekawe, chciałabym kiedyś spróbować wprowadzić je w życie. Autorka radzi nam też w książce aby kupować rzeczy wysokiej jakości i inwestować w nie, zamiast mieć szafę zapchaną toną szmatek z czym jak najbardziej się zgadzam.
Książka sama w sobie bardzo odkrywcza nie jest, ale stanowi dla mnie miłe przypomnienie i motywację do działania, szczególnie jeśli chodzi o nie podjadanie między posiłkami i wprowadzenie większej ilości ruchu do życia codziennego, a nie koniecznie biegania na siłownię czy specjalne zajęcia (na co nigdy mi się nie chce ruszać). Autorka sugeruje nam też abyśmy brali większy udział w sferze artystycznej - chodzili do teatru czy też na wystawy. U mnie ostatnio ten temat kuleje, więc trzeba będzie coś z tym zrobić. Głównym przesłaniem książki jest skupienie się na życiu wartościowym,  w którym aktywnie uczestniczymy z radością i pasją. Według mnie jest to przyjemna lektura żeby się rozluźnić i zainspirować.
Categories:

0 komentarze:

Prześlij komentarz