środa, 7 maja 2014

Parę słów o awokado

Awokado jest powszechnie znane jako “super jedzenie” (superfood). Już aztekowie nazywali ten owoc “masłem boga”. Ponoć było ono wykorzystywane juz 7 000 lat temu! Ma ono masę wartościowych składników odżywczych.
Awokado jest dość kaloryczne - 100g posiada 221 kcal, ale są to najlepsze kalorie dla naszego organizmu jakie sobie możemy wymarzyć ;) Awokado zawiera bardzo dużo tłuszczów nienasyconych  i omega-3 przez co jest doskonałym zmiennikiem dla masła. Zawiera ponadto dużo błonnika, białka, witaminy A, B1, B2, C, E, K, wapń, potas i fosfor.



Właściwości:

  • zapobiega starzeniu dzięki antyoksydantom i wspomaga nasz system immunologiczny
  • posiada właściwości przeciwzapalne
  • chroni nasz wzrok przed osłabieniem i zaćmą
  • obniża poziom cholesterolu
  • pomaga kontrolować apetyt - daje uczucie sytości na dłużej
  • wspiera pracę serca i obniża ciśnienie
  • pomaga zapobiegać chorobie Alzheimera, rakowi prostaty i piersi
  • kontroluje poziom cukru we krwi
  • maseczki z awokado odżywiają cerę i świetnie łagodzą podrażnienia
Warto pamiętać że po wstawieniu do lodówki miąższ awokado brunatnieje - warto wtedy skropić go sokiem z cytryny żeby temu zapobiec. W jakiej formie lubicie najbardziej awokado? Ja najczęściej robię guacamole, uwielbiam je na kanapkach Widziałam że niektórzy nawet dodają je do ciast zamiast masła, świetna sprawa.

Źródła: [1][2][3],[4]
Categories:

2 komentarze:

  1. Uwielbiam awokado z makrela ;) no i guacamole!

    OdpowiedzUsuń
  2. Awokado pokropione cytrynką + sól i pieprz i nic mi więcej do szczęścia nie potrzeba ;)

    OdpowiedzUsuń