niedziela, 4 maja 2014

Sposoby na zdrowy sen

 
Każdy z nas ceni sobie dobry sen, są jednak momenty gdzie po prostu usnąć się nie da - jeszcze bardziej się frustrujemy odciągając się jeszcze dalej od snu i tak w kółko. Dlatego też dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami moimi sposobami na zdrowy sen i pewnymi wskazówkami co robić żeby wieczorem smacznie i bez problemu usnąć.
  • przed pójściem spać otwórz w sypialni okno na chociaż 10-15 minut
  • z godzinę przed spaniem warto odstawić komputer, telefon i wyłączyć telewizor, które zbytnio stymulują nasz mózg - ciężko jest ze stanu aktywności od razu usnąć. Ja uwielbiam czytać książki przed spaniem
  • nie jeść ciężkich rzeczy przed snem - trudniej będzie nam usnąć i będziemy się wiercić podczas samego snu i często budzić
  • najlepiej ostatni posiłek zjeść około 2-3 godzin przed snem - jedzenie za późno może zaburzyć nas sen, a znowu głodny nikt nie uśnie ;)
     
  • jeśli męczą Cię jakieś myśli przed snem, rzeczy do zrobienia warto trzymać notes przy łóżku gdzie możemy zapisać wszystko i “opróżnić” głowę
  • w przypadku napadów bezsenności polecam zaparzyć sobie kubek melisy z godzinę przed snem - mnie usypia po niej od razu
  • weź ciepłą kąpiel lub prysznic - nic lepiej nie relaksuje i wycisza
  • zapach też relaksuje - spryskaj delikatnie(!) poduszkę przed spaniem ulubionym zapachem. Jako sugestia zapachami uznawanymi za uspakajające są lawenda, kwiat pomarańczy, róża, szałwia czy rumianek.
  • aktywność w ciągu dnia sprzyja późniejszemu dobremu snu - jednak nie powinno się ćwiczyć do 2óch godzin przed snem
To tyle moich sugestii, może macie coś do dorzucenia? Jeśli macie jakieś inne wskazówki to koniecznie się podzielcie. Niedługo napiszę też o skutecznym wstawaniu ;) No to kolorowych snów!
Categories:

0 komentarze:

Prześlij komentarz